BMW X5 - články, testy, recenze

BMW X5: Facelift

Tak tohle je otázka do Risku za 5000: „Co je zvenku nového na BMW X5?“ Jelikož se toho změnilo tak málo, pojďme se rovnou podívat pod kapotu, protože tam nezůstal kámen na kameni. BMW X5 (spolu s BMW X6) je dalším modelem mnichovské značky, který má pod kapotou jen a pouze přeplňované motory. Ach, kde jsou ty časy tradičních řadových atmosférických šestiválců...

Ale chápeme, že X5 není zrovna modelem, ve kterém by měl takový motor nějaké racionální opodstatnění a když už, také bychom si ho radši koupili... ehm, svezli se s nějakým dieselem. Stejně jako většina zákazníků tady v Evropě.

G-Power BMW X5 Typhoon Black Pearl

Doby, kdy se SUV snažila nabídnout schopnosti, styl a vzezření pravých off-roadů, jsou dávno pryč. Počin od úpravce G-Power je toho jasným znamením. Trh si dnes žádá obrovské vozidlo, rozumějte SUV, které do světa křičí, že má sílu na to kdekoli překonat ty nejlepší supersporty a v maximální rychlosti pokořit rychlost světla...

Úpravce G-Power před nedávnem vypustil do světa modifikaci nazvanou Typhon RS, bohužel nešlo o nic z čeho by malé děti měly špatné spaní, proto musela přijít tato, daleko agresivnější úprava - Typhoon Black Pearl, která je opravdu pro silné povahy.

BMW X5 M a BMW X6 M oficiálně!

Pokaždé, když se objeví bavorák s písmenem M, máme hned důvod jásat. Ale co tentokrát? Vždyť tohle nejsou žádné odlehčené emtrojky ani ultimativní supersporty - tohle jsou dvě oteklá SUV! Příchod BMW X5 M a BMW X6 M byl avizován dlouho dopředu, takže jsme měli dost času se obrnit. No, pancíř to vydržel, ale jen tak tak...

Nezaobírejme se designem a smyslem existence těchto dvou věcí a pojďme se podívat pod kapotu. Jak již bylo naznačeno dříve, k pohonu X5 M a X6 M slouží dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l, který posílá na všechna kola 555 koní při 6000 ot./min. a 680 Nm mezi 1500 a 5650 ot./min. To stačí ke zdolání stovky za méně než pět sekund a k maximální rychlosti 250 km/h, kterou hlídá omezovač. Jistě, jeho vypnutí nedá tolik práce...